Wednesday, October 21, 2009

我被老师炸。。

继我上次被yan dao老师炸我colour blind后,我就很低调的上课,减少发问发言发表了。
可是,今天当我碰到一位刚捐完血的讲师时。。

Lecturer:Hey, are you donating your blood? I am sure you are not underweight
我:。。。。。
我:还是。。。。。。
我:Sir, I am not donating this time because I was just vaccinated. But.. i feel a bit insulted leh...
Lecturer: Oh no, i mean 45kg is way too thin (pointing at 2 classmates who are tiny..) and i think above 45 is normal! I think you are normal!

唉,算了。
都说了人讲的第一句话是真心的,接下来说的都是用来掩饰第一句话的真实。
看来,要避免被老师炸,我除了应该要减少发问发言发表外,我还要注意自己有没有发福。

1 comment:

nick . 尼克 said...

人讲的第一句话是真心的,接下来说的都是用来掩饰第一句话的真实~~

这句话很熟一下,那里抄来的,哈哈 =P